Sunday, January 23, 2011

Veteran UMNO Minta Pakar IT

Pengerusi Persatuan Veteran UMNO Bahagian Kuala Nerus, Syed Muhammad Syed Idrus, meminta Kerajaan Negeri menempatkan seorang pegawai Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT) yang berkemahiran dalam bidang teknologi maklumat (IT) untuk membantu pihaknya menyusun aktiviti dengan lebih teratur.


Menurutnya, ketiadaan pakar dalam bidang berkenaan secara tidak langsung mengundang kesulitan dalam melaksanakan aktiviti secara tersusun, memandangkan rata-rata ahli yang terlibat kurang pengetahuan dalam menggunakan teknologi komputer.

“Sehubungan itu, kita meminta agar permohonan ini dipertimbangkan sebaiknya kerana kita percaya dan yakin, aktiviti dapat disusun dengan lebih baik jika ada pegawai yang berkemahiran membantu kita (Persatuan Veteran UMNO).

“Ini sebab, dalam tenaga dan kudrat yang tidak seberapa, sukar untuk ahli bertindak lebih agresif dan bantuan golongan muda sememangnya diperlukan dalam hal ini (penggunaan IT),” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Mesra Pemimpin Bersama Veteran UMNO Bahagian Kuala Nerus di Dewan Sultan Mizan, Universiti Malaysia Terengganu (UMT), di sini, semalam.

Menurut Syed Muhammad, permintaan yang dibuat itu jelas membuktikan bahawa penggiat politik yang digelar veteran sememangnya serius untuk membantu parti yang berterusan memperjuangkan hak rakyat, meskipun pergerakan terbatas berikutan faktor usia.

Sementara itu, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said dalam ucapan perasmian majlis itu turut mengumumkan akan menempatkan pakar IT khusus untuk Persatuan Veteran UMNO mempelajari bidang IT.

Sumber : Sinar Harian


TERENGGANU HARI INI

No comments:

Post a Comment