Sunday, April 8, 2012

MURID SEKOLAH RENDAH MENERIMA EBOOK


BERTUAH.....Sebuah keluarga mempunyai anak sepasang kembar perempuan yang menerima EBOOK.
 4 April, Seramai 624 orang murid sekolah rendah daripada enam buah selolah di dalam Dun Tepoh menerima EBOOK di Institut Perguruan Batu Rakit. Pembahagian EBOOK ini disampaikan oleh YB Ustaz Muhammad Ramli Bin Haji Nuh, Adun Tepoh yang juga timbalan Exco Hal Ehwal Agama Negeri Terengganu. Beliau menyampaikan sendiri kepada setiap murid yang menerima EBOOK pada hari itu.

Setiap murid yang menerima EBOOK diiringi oleh ibu bapa masing-masing 
Antara Sekolah-sekolah yang menerima Ebook di Zon Pantai dalam Dun Tepoh ialah Sekolah Institut Perguruan, Sekolah  Tanjung Gelam, Sekolah Kompleks Mengabang Telipot, Sekolah Mengabang Telipot, Sekolah Gong Badak dan Sekolah Kompleks Gong Badak.
GEMBIRA.....itulah gambaran wajah yang ditunjukan oleh setiap penerima EBOOK.


Pembahagian Ebook kali ini di beri kepada murid tahun empat dan seramai 624 org murid ini adalah tahun empat yang terpilih daripada setiap sekolah. Dalam ucapan YB Ustaz Muhammad Ramli, Beliau berharap ibu bapa kepada murid yang menerima EBOOK ini memainkan peranan penting untuk anak-anak dan sentiasa memantau pembelajaran anak-anak. Terengganu kini masih lagi mengekalkan kecermerlangan dalam pendidikkan dan beliau berharap dengan pemberian EBOOK olejh kerajaan negeri Terengganu ini, para pelajar dapat terus mengekalkan kecemerlangan ini.

No comments:

Post a Comment