Sunday, January 9, 2011

Kedai Keropok 007 Ranap Dihempap Pokok

Bahana ribut, kedai keropok terkenal iaitu ‘Warung Keropok 007’ di Kuala Ibai, ranap setelah ditimpa pohon rhu yang berusia lebih 20 tahun, dalam satu kejadian ribut awal pagi semalam.

Menurut pengusahanya, Ann Izawati Hamzah, 41, kejadian tersebut hanya disedari kira-kira jam enam pagi oleh pekerjanya, Zalini Zakaria, 28, yang kebetulan lalu di hadapan kedai itu.

Zalini lantas menghubungi Ann Izawati yang kemudiannya bergegas ke kedai keropok berkenaan dan mendapati lebih 50 peratus daripada struktur kedainya serta bara-ngan rosak akibat hentakan kuat akibat ditimpa pokok besar itu.

Gambar kedai sebelum dihempap pokok

“Saya terkejut dan tidak mampu berkata apa-apa. Memang semalam saya menyedari ribut kuat namun tidak sangka kejadian sebegini berlaku.

“Memang sedih sebab kedai ini adalah mata pencarian saya sejak sekian lama. Saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Saya akan lihat dulu dan berbincang dengan keluarga sebelum meneruskan rancangan seterusnya,” katanya.

Menurut Ann Izawati, dia bersyukur kerana tiada siapa yang tercedera kerana kebiasannya, dia membuka kedai keropoknya itu seawal jam 6.45 pagi setiap hari.

“Saya sudah berniaga keropok lekor sejak 15 tahun yang lalu tetapi kedai ini baru sahaja enam tahun dibina. Saya anggarkan kerugian yang dialami adalah sebanyak RM40,000, termasuk peralatan di kedai saya,” katanya.

Gambar kedai selepas dihempap pokok


TERENGGANU HARI INI

No comments:

Post a Comment