Monday, January 24, 2011

Rombongan Terengganu Terus Bantu Kempen Calon BN

Rombongan Terengganu yang diketuai Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said merangkap Menteri Besar Terengganu terus menjalankan gerak kerja secara turun terus ke rumah pengundi, khususnya melawat pengundi yang uzur.


Kira-kira jam 3.00 petang semalam (22 Januari) Ahmad dan rombongan megunjungi beberapa buah rumah di sekitar Perumahan Awam Labis.

Bagi beliau, sentuhan terus kepada jiwa dan perasaan pengundi melalui program ziarah itu adalah amat berkesan, lebih-lebih lagi kepada pengundi yang sakit atau uzur di rumah mereka.

Perumahan Awam Labis yang terletak kira-kira 8 kilometer dari Pekan Labis kebanyakannya didiami oleh golongan berpendapatan rendah.

Selepas itu, rombongan beredar menemui golongan muda yang bereakreasi di sebuah kawasan berhampiran padang awam di kawasan perumahan itu dan mengajak semua yang ada minum bersama-samanya di sebuah warong berhampiran.

Pada sebelah malam Ahmad Said menemui jentera pilihanraya BN Perumahan Awam tersebut serta memberikan taklimat mengenai pengalaman beliau menghadapi Pas di Terengganu.

Beliau meminta orang-orang Johor menolak Pas kerana golongan ini hanya pandai berkata-kata semata-mata tetapi tidak melaksanakan apa yang diperkatakannya itu, malah rakyat menderita sepanjang pemerintahan mereka.

“Saya berdepan secara berdepan dengan Haji Hadi sendiri pun mengenai Pas yang saya anggap sebagai Parti Ajaran Sesat yang banyak merosakkan aqidah umat Islam,” ujarnya kepada jentera pilihanraya di kawasan itu.

Bayangkalah berlaku sembahyang dua imam, nikah dua kali kerana pemimpin Pas menfatwa jurunikah Umno tidah sah, sembelihan orang Umno diharamkan dan sebagainya yang amat merosakkan aqidah kerana tindakan pemimpin PAS mengkafirkan sesama Islam.

Hadir sama Dato’ Tengku Putera Awang (Speaker DUN Terengganu), YB Toh Chin Yaw (ADUN Bandar Kuala Terengganu), Ketua Wanita Umno, Ketua Pemuda dan Ketua Puteri Umno Terengganu.

Sementara itu dalam ceramahnya di Felda Cempelak Barat selepas itu beliau menyifatkan orang Johor bertuah kerana Umno dilahirkan di negeri Johor, yakni di Istana Sultan Johor.

Pas dilahirkan dari rasa tidak puas hati seorang pemimpin yang asalnya berada dalam Biro Agama Umno tetapi tewas dalam pemilihan parti kepada Allahyarham Tunku Abdul Rahman, kemudian keluar dengan penuh rasa keciwa dan menubuhkan Pas.

Turut berceramah bersama beliau ialah bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohd.Fairus Khairuddin yang keluar dari Parti Keadilan (PKR).

Sumber : Teganukita

TERENGGANU HARI INI

No comments:

Post a Comment